زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید
سرخط خبرها

اجرای موفق طرح «هنرستان‌های جوار صنعت» در بیش از ۴۰ هنرستان کشور | جمعیت دختران دانش‌آموز دوره متوسطه بیشتر از پسران شد 

  • کد خبر: ۱۴۷۷۱۸
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
اجرای موفق طرح «هنرستان‌های جوار صنعت» در بیش از ۴۰ هنرستان کشور | جمعیت دختران دانش‌آموز دوره متوسطه بیشتر از پسران شد 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: افزایش دو درصدی سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور و اجرای طرح «هنرستان‌های جوار صنعت» در بیش از ۴۰ هنرستان کشور، ازجمله اتفاقات سازنده‌ای بوده که در آن، فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های کار و دانش و فنی حرفه‌ای ما به‌صورت مستقیم به بخش‌های مختلف اقتصادی متصل می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، پنجمین دوره جشنواره کشوری ایده‌های نو و تجربه‌های اثربخش مدیران و معاونین مدارس متوسطه با حضور عباس سلطانیان مدیرکل متوسطه نظری وزارت، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت و سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به میزبانی سالن همایش‌های مرکز رفاهی امام علی (ع) مشهد برگزار شد.

ضرورت خلق محیط‌های تربیتی در مدارس

در ابتدای این مراسم، عباس سلطانیان مدیرکل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت حفظ ماهیت علمی و آموزشی مدارس اظهار کرد: در مدارس کشور از مدیران گرفته تا سایر رده‌ها، همه باید برای اجرای کامل برنامه درسی تلاش کنند و بر این اساس، خلق محیط‌های تربیتی مهم‌ترین راهبرد مدارس خواهد بود. 
وی افزود: ایجاد دبیرخانه مدیران کل دوره متوسطه در استان خراسان رضوی، به این دلیل بود که با محوریت مشهدالرضا (ع) دانش و مهارت مدیران ارتقا پیدا کند، نیازهایشان احصا و کشف شود، رویکرد برنامه‌محوری در مدارس نهادینه شود و امکان نظارت و پایش بیشتری بر فضا‌های آموزشی وجود داشته باشد.
مدیرکل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در انتهای سخنان خود ضمن تشریح راهبرد‌ها و سیاست‌های اجرایی دبیرخانه استان خراسان رضوی گفت: «کیفیت‌بخشی به آموزش و جلوگیری از افت تحصیلی»، «رونق مهارت‎های علمی، عملی و پژوهشی دانش‌آموزان»، «اجرای کامل برنامه‌های نظارت و ارزشیابی» و «توسعه عدالت در دسترسی به فرصت‌های آموزشی» ازجمله برنامه‌هایی است که در دستور کار اداره کل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید قرار دارد.

پرورش و تربیت، به‌موازات آموزش و تعلیم

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هم در ادامه این همایش با اشاره به پیامد‌های تعطیلی مدارس و آموزش غیرحضوری در پیک‌های اخیر کرونایی خاطرنشان کرد: با فراگیرشدن کرونا، موضوع آموزش غیرحضوری در نظام آموزشی کشور اجرا شد که اگرچه مرهمی بر زخم تعطیلی مدارس به شمار می‌رفت، اما پیامد‌های خسارت باری برای ما داشت که ازجمله آن می‌توان به چالش‌های حوزه نیروی انسانی و بروز شکاف آموزشی در بین دانش‌آموزان اشاره کرد.
وی ادامه داد: تأکید داریم که در این شرایط، باید رویکرد‌های تربیتی در اولویت قرار بگیرد، زیرا هیچ علم و دانشی بدون تربیت صحیح مؤثر نخواهد بود؛ خصوصاً در شرایط کنونی که فضای مجازی و پیامد‌های آموزش غیرحضوری بر دامنه این انحرافات افزوده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تأکید بر ضرورت همراه شدن فرآیند پرورش و تربیت بر برنامه‌های آموزشی و تعلیمی تصریح کرد: این‌طور نیست که تصور شود هر برنامه فرهنگی باید توسط معاون پرورشی انجام شود. ما معلمان را در برنامه‌های آموزشی داریم که بیشترین سطح ارتباطی را با دانش‌آموزان دارند و ساعات بسیاری از شبانه‌روز را با آنان سپری می‌کنند لذا باید به‌موازات ارتقای محتوای آموزشی و تقویت فرآیند یادگیری و یاددهی، یک برنامه نظارت، پایش و سنجش اثربخشی در مدارس اجرا کرد تا در یک کلام، معلمان ما ارتقا پیدا کنند.
وی تأکید کرد: افزایش دو درصدی سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور و اجرای طرح «هنرستان‌های جوار صنعت» در بیش از ۴۰ هنرستان کشور، ازجمله اتفاقات سازنده‌ای بوده که در آن، فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های کار و دانش و فنی حرفه‌ای ما به‌صورت مستقیم به بخش‌های مختلف اقتصادی متصل می‌شوند. 
کاظمی گفت: در حال حاضر بیش از یک‌میلیون و ۸۲۴ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه در کشور مشغول به تحصیل هستند و سهم بیشتری از این میان را دختران تشکیل می‌دهند.

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در اولویت

سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این اجلاس ضمن تحلیل برنامه‌ریزی دشمن برای تسخیر دل و ذهن نوجوانان دانش‌آموز اظهار کرد: تلاش دشمن این است که دانش‌آموزان ما در دورترین نقطه نسبت به ارزش‌های اسلام و انقلاب قرار بگیرند و در این شرایط، جهاد تبیین به‌عنوان یک تکلیف شرعی ضرورت پیدا می‌کند، زیرا این جبهه دشمن دارد و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای عبور از شیوه‌های سنتی سنجش و ارزیابی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->